fredag 30 september 2011

BOKRECENSION

titel: en dos stryknin

författare: Agatha Christie

handling: Det handlar om poirot och hastings som ska lösa ett mord på miss Inglethorpe som äger ett herresäte  (som är en härrgård typ) som heter Styles Court och där utspelar sig hela bäretelsen.
!språket är gamalt och jag blev förvirad när jag läste boken, dom sa saker som att han begangnade ett skägg m.m!

Miss inglethorpe blev förgiftad med hjälp utav stryknin som är ett väldigt dödligt gift och man får kramper vid små iriterande ljud.

boken var bra men språket är gamalt och jag blev förvirad när jag läste boken, dom sa saker som han begangnade ett skägg m.m men förutom det så beskrivs allt som miljön välldigth bra.

boken handlar om hercule poirot och som är en föredeta polis ifrån belgien och han får hjälp av Arthur Hastings att lösa morden och han vill bli dektektiv som poirot och i boken så finns det Alfred Inglethorpe som är gift med miss Inglethorpe.
Denna boks gener är deckare.

Och jag rekomenderar att läsa denna bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar